söndag 1 mars 2009

Söndag!

Vad gör man på en söndag? Oftast brukar det bli städning (så även idag tyvärr) eller så åker man och fikar och är social. Vi får se om vi hinner med en social tur idag. Mannen var på "grabbdag" och kom hem 3.30 inatt så han är lite seg. Men han är uppe och rör sig iallafall.

Igår tyckte jag nog att Melodifestivalen hade bästa startfältet på alla dessa lördagar som det har sänts. Vet inte riktigt vad ni tycker, men det är ju tur att smaken är olika för hur hade världen sett ut annars om alla hade tyckt som jag. Usch va tråkigt!

Fick höra igår från min bror att hans sambo var på akuten för ont i magen. Det visade sig att hon hade en cysta som spruckit i äggledaren. Den var 3 cm i diameter - rätt så stor med andra ord. Hon fick snällt läggas in och sova över på sjukhuset. Usch jag tycker det är otäckt när det är magen det kan vara så mycket. Mina tankar går till henne idag och hoppas att hon får åka hem idag.

Knäpp som man är så går ju tankarna till jobbet redan idag. Det är väl konstigt att man inte kan bara låta det vara tills man kommer dit imorgon. Nu börjar man planera sin vecka, fundera på vad som ska prioriteras.

Denna veckan ska vi börja med en stegtävling på jobb. Man ska gå minst 7000 steg per dag för att man ska kunna vara med i utlottning av priser. Allt ska registreras i datorn. Vi är 3 lag på vår mottagning, 5 deltagare i varje lag. Tävlingen börjar imorgon och håller på till den 29 mars. Nu jädrans ska här vandras. Eftersom jag har ett så stillasittande jobb så är min tanke iallafall att jag ska gå ut 30 min på lunchen. Det ska bli skönt att få lite luft i lungorna på lunchen - så kanske man inte är så trött på eftermiddagen.


Förresten glömde jag berätta att jag och min kollega fick godkänt att åka på en konferens till Göteborg i maj månad. Det ska bli kul! 3 dagar!!


Nu måste jag fortsätta städa, mannen har nu intagit ryggläge så ska det hända något här idag får jag nog rycka in.


Må väl alla vänner.

2 kommentarer:

  1. Visst är det svårt att låta bli att tänka på måndagen, när det är söndag. Men lite social aktivitet kanske kan få tankarna bort från måndagen. Kul med tur till Göteborg, hoppas ni får tid till annat än bara konferens.

    Kram och ha en fortsatt härlig söndag! Och lycka till med stegtävling.

    SvaraRadera
  2. Ja, städdag var det för min del också, var iväg en sväng med en kompis också och hämtade ett skåp som hon köpt och ska måla. Nu är det soffan som gäller för mig.

    SvaraRadera