onsdag 11 mars 2009

Sjukdagbok!

Är ju hemma med dottern som har lunginflammation. Hur lätt är det att säga till en tjej som älskar att springa och leka att hon ska ta det lugnt. Det går i vågor. Först kan hon springa och stoja och sen så blir hon helt matt och sitter bara och hostar hur länge som helst. Bara när hon går upp för trappan så flåsar hon och hostar hur länge som helst. Febern går verkligen upp och ner hela tiden. Nätterna bara hostar hon sig igenom.

Aptit har hon inte heller. Jag lurar ju henne och lägger penicillin i yoghurt och det är det enda hon äter 3 gånger om dagen. Sen vill hon inte äta något. Har jag tur så får jag i henne lite vätska och kanske en halv macka men annars så blir det inget.

Hon sover ett par timmar varje dag och det är ju inte likt henne - hon sover ju inte på dagis längre, så det är också ett tecken på att hon sjuk.

Vi får se hur resten av veckan blir.

2 kommentarer:

  1. Stackar lilla flicka - och penicillin är inte gott - tur att du är en klok mamma, som hittar bra lösningar. Kram.

    SvaraRadera
  2. Hoppas hon piggnar till snart!!
    Inte tog jag det fel inte, med din kommentar hos mig..:) Skrattade gott när jag läste det för jag tänkte, nej, så funkar det inte här och så ville jag skriva det..:)
    Kram

    SvaraRadera