måndag 9 mars 2009

Kovändning!


Så kom man till jobbet i morse och tänkte yes nu e det nya tag denna veckan och man kände att man var full av energi. Då ringer mannen och säger att dagis har ringt angående dottern. Hon ville inte äta och inte dricka och hade 38.3 i feber.
Hon har ju varit hostig i en veckas tid men utan feber och i helgen tyckte jag att hostan blev mer slemmig. Så efter en timmes jobb så fick jag byta om igen och bege mig till dagis. Jag åkte faktiskt direkt till doktorn med henne eftersom hon inte har ätit så bra på hela helgen så tänkte jag att det kunde vara halsfluss (det hade ju jag för 2 v sedan). Väl där och doktorn undersöker så hör hon lite rassel på ena lungan så vi får gå och ta ett blodprov sänka. Det ska vara 30 eller under men dottern hade 57 - så lunginflammation. Hoon rekommendera att vara hemma så klart men att minst 2 feberfria dagar hemma så hon menade på att jag kommer nog inte på jobb på hela veckan. Kul att ringa sin chef och berätta det. Som tur är har jag en snäll mamma som ställer upp. Vi får se om vi får ihop något bra schema denna veckan. Vilken kovändning!

1 kommentar:

  1. Snälla mammor är bra. Och barnen går för jobbet, det hoppas jag verkligen att din chef förstår.
    Kram och med önskan om god bättring till dottern.

    SvaraRadera