söndag 8 mars 2009

Söndag

Det var en trevlig kväll igår förutom att dottern fick lite feber på kvällen. Jag tror att det var lite trötthet inblandat. Idag är hon som ny igen.

Mannen har tagit släpet ännu en runda till soptippen med skräp. Jag har inte vågat att börja rensa inne, men det kommer väl längre fram i vår.

Idag regnar lite hos oss så det blir en innedag idag. Nästa vecka fyller jag år och då är det tänkt att hela familjen ska komma. Bara med föräldrar och syskon med respektive samt syskonbarn blir vi 21 personer. Det krävs lite planering för att få plats med alla i huset. Jag tycker det är roligt när vi är alla. Vi har inte haft några stora födelsedagskalas när vi var små och jag vill att mina barn ska få uppleva kalas och högtider när vi är alla. Det är jättekul när det är folk överallt och alla sitter och pratar. Barnen springer och leker och har roligt. Det är väldigt tröttsamt men väldigt kul.

Nu i veckan blir det planering inför kalaset d v s vilken mat, vilken tårta, dricka etc. Vi har rätt så bra koll på läget. Jag har en snäll man som gör all mat hemma (väldigt god mat) så han har koll på det. Sen står jag för resten. Det är ett bra upplägg. Bara jag slipper stå vi spisen så är jag glad.

Jag är ju som ett litet barn när jag fyller år. Jag älskar paket och jag undrar vad mannen har för planer till mig. Jag önskar mig en ny cykel så jag får som om det blir det. Är lite spänd på vad det blir men det får jag se nästa vecka.

Jag hoppas att det blir en bra vecka med friska barn och bra på jobbet. Har samlat massor med energi i helgen. Se fram emot veckan.

Ha det bra alla och må väl

2 kommentarer:

  1. Kalas är kul, och jag tycker att man, oavsett ålder, ska glädja sig till födelsedagar.

    Har sänt en kram till min mamma från dig. Ska besöka henne i slutet av mars, om jag får ledigt från jobbet.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Kalas är alltid kul! :) jag är som du, paket och överraskningar är det bästa som finns..:)
    Gott med energi för kommande arbetsvecka! Jag har också en del, tror jag! Hoppas barnen håller sig friska!

    SvaraRadera