söndag 29 mars 2009

Våren är här!


Vågar man tro att våren här med tanke på det vädret vi har haft idag?? Jag hoppas verkligen det så att man blir lite piggare med lite solljus på huden.
Det har varit en bra helg. Vi var och köpte ny cykel till sonen igår (i och för sig en begagnad) och han blev så glad och tyckte att: "nu är jag en stor kille för det finns ju inga stödhjul på cykeln". Sen fick dottern en ny cykelhjälm, rosa så klart för:"det är fint mamma", sa hon.
Idag har mannen varit och spelat golf hela dagen och han fick ju tur med vädret. Ska jag vara riktigt ärlig så är jag inte riktigt positiv till golfspelandet och vi har haft en del diskussioner angående detta. Jag tycker att det tar för mycket tid och kostar alldeles för mycket pengar. Men maken är av en annan åsikt. Det ska bli roligt och se hur mycket tid det kommer att ta i sommar med hans spelande. Jag ska föra dagbok. Sen en tanke är ju när ska jag få min egentid halvdagar åt gången. Det tar ju c:a en halvdag för honom att spela 18 hål och när finns den tiden för mig?? Som sagt det blir intressant i sommar och se.
Sonen har varit på busfabriken på kalas idag och jag "hyrde bort" dottern till mormor och morfar så jag kunde åka till Väla alldeles själv och gå och titta. Men jag är ju knepig för nu när jag hade all världens tid så kunde jag inte riktigt slappna av utan var färdig på 30 min ca. Knepigt!Får väl kanske skylla mig själv när jag inte riktigt njuter när jag väl får chansen, men jag försöker skärpa mig.
Liten fika hos mamma och pappa och nu är vi hemma igen och njuter av solen. Mannen är fortfarande inte hemma och han åkte vid 8-tiden i morse. Vi får se när han dyker upp och i vilket skick han är i. Pigg eller less på att det inte gick så bra att spela?
Ha det skönt i vårsolen och må väl
Kram på Er

1 kommentar:

  1. Bra idé med dagbok...och så hoppas jag du kan slappna av på dina egna stunder. Och visst känns det vår, men tyvärr upplevde jag våren idag från en buss. Hemma här är det snö, saknar Skåne. Kram

    SvaraRadera