fredag 20 mars 2009

Stor besvikelse!!!

Så här känner jag mig idag!


Jag blir så besviken och arg på människor som tror att de kan behandla andra människor som "skräp". Varför gör man så?? Jag fick lära mig en viktig grundregel när jag gick i 1:a klass : "Behandla andra som Du själv vill bli behandlad". Vad händer igentligen med vissa människor? Varför kan man inte behandla varandra med respekt och medkänsla? Det spelar igentligen ingen roll vad man har för relation.

Det finns så mycket att skriva om detta och jag känner bara att denna veckan har varit en stor besvikelse både personligt och för andra personer i min omgivning.

Jag vill inte gå för djupt in på vad som har hänt utan bara säga att jag är väldigt besviken på folk i min omgivning. Man börjar fundera över sin situation och om man ska göra en drastisk förändring av den. Vi får se om jag kommer fram till någon lösning på det i helgen.

Imorgon ska vi hem till några vänner och bara umgås, äta gott och dricka gott vin och väldigt trevligt sällskap.

Jag hoppas på en bra helg , må väl och kram på er.

2 kommentarer:

  1. Den regeln - att behandla andra som du vill bli behandlad själv, tänk om alla kunde följa den, världen hade definitivt sett bättre ut. Men stå på dig, och låt inte andra människor trycka ned dig... Hoppas du får en riktig skön fredagskväll, med något extra trevligt, eller extra gott eller bara njuta av att det är två dagar ledigt. Något som jag tror vi alla behöver. Kram

    SvaraRadera
  2. En del verkar tro de har någon ensamrätt att behandla folk som de vill, de struntar i konsekvenserna osv.. jag är inte funtad så och är nog lika besviken som du.. fortfarande helt oförstående av den vändning allt tog. Det är tur vi har varandra i alla fall och orkar skratta mitt i eländet. KRAM och ha en trevlig helg!

    SvaraRadera