fredag 27 mars 2009

Marie!



Jag har lovat länge att jag skulle lära mig att överföra korten från kameran till datorn. Nu äntlingen vet jag hur man gör och kanske äntligen kan jag få tiden att räcka till så jag kan visa lite hur vi har renoverat hemma.

Här börjar jag först med tapeten som vi valde att sätta i vår nybyggda kupa som har blivit vårt TV-rum. Jag vet inte riktigt om den kommer till sin rätt här på bilden men den är väldigt fin i verkligheten. Mönsterna är blandad i silverskimmer samt struktur blandat. Låter konstigt jag vet men väldigt fin (tycker vi iallafall och det är huvudsaken) .

Idag kom världens överraskning till jobb. Marie, min nyfunne bloggvän från Norge, kom och hälsa på. Hon är dotter till en arbetskollega till mig som blev sjuk nu efter nyår och det är genom arbetskollegans blogg som vi funnit varann. Vi har aldrig träffats, men jag blev så glad och jag kände igen henne direkt. Tänk vad bloggvärlden kan ge en mycket nytt! Nya tankar, nya vänner, ny insikt till livet med mera. Jag fick en trevlig present och Marie gav mig en riktig energikick med hennes närvaro. Jag skulle igentligen slutat kl 13 idag men jag kände att jag hade energi att jobba hela eftermiddagen så jag stämplade ut vid 14.45 istället.

Tack Marie för energin du gav mig idag och för presenten!

När jag kom hem så var barnen på topphumör. Mannen har varit ledig idag och de hade varit hos tandläkaren och det hade gått bra. Min dotter var väl inte så positiv, men tandsköterskan hade tydligen tagit henne på rätt sätt och sen hade det gått bra. Skönt! Jag har ju tandläkarskräck så jag vill ju inte att mina barn ska få det så det är bra att man börjar i tid med tandläkarbesök.

Nä nu är det Let´s dance som gäller. Heja Magnus!!!

Kram på er och må väl

1 kommentar:

  1. Blev också så glad över att träffa er,och vi träffas flera gånger.Man kan aldrig få för många vänner.

    Här hejar vi också på Magnus - alltid kul när något man inte väntar sker.

    Stor kram

    SvaraRadera