onsdag 29 april 2009

Valborg!!

Det var en kort vecka denna veckan. Jag är ledig imorgon - de har planeringsdag på dagis så jag får vara hemma. Skönt ska det bli. Hoppas ungarna sover länge och att vädret kommer att hålla i sig med så det blir sol och värme.

Jag fick höra något tråkigt för någon vecka sedan. Min storebror har en kompis som i sin tur har 2 st killar tvillingar på 5½ år. Nu för någon vecka sedan fick de reda på att den ena tvillingen har 2 tumörer i huvudet och de vet inte utgången av det. De har operarat bort den ena tumören och ska skicka den för analys i utlandet. Vi får se vad den visar. Håller så klart tummarna! Igår fick jag reda på att mamman har börjat skriva en blogg och jag läste den igår. Jag har lagt upp den här på min blogg och vill Ni rensa tårkanalerna så läs den. Det är verkligen nyttigt att läsa något sådant - jag själv började tänka på vad jag skulle gjort om det händer mig och om mina barn blir dödsjuka. Hade jag orkat hålla upp min fasad för min dotter t ex? Hade man orkat överhuvudtaget? Man kanske hittar en inre styrka som man inte vet finns.

Imorgon är det valborg och den får firas utan eld eftersom det är eldförbud i Helsingborgs kommun. Tradigt, men sånt är livet. Vi ska hem till min lillebror och hans tjej och grilla. Ska bli kul. Alltid kul att träffas och prata. Min lillebror hade missat min mammas födelsedag igår och gissa om han fick panik när jag informerad honom om det. Jag sa till honom att han skulle hitta på en bra ursäkt. Han skickade blommogram istället och jag tror att min lilla mamma smälte för det. Han är ju ändå den "lille" för henne.

Hoppas alla får en trevlig valborg och 1:a maj.

Må väl alla.

1 kommentar:

  1. Ibland blir man verkligen påmind om hur skört livet är och hur viktigt det är att ta vara på livets alla stunder. Hoppas du får en skön helg. I går kom min mamma och pappa hit, och det var verkligen kul. Stor kram

    SvaraRadera