tisdag 14 april 2009

Det var länge........

.........sedan jag skrev och jag vet, men jag har inte haft lust och jag vill inte känna det som ett tvång att skriva här. Men sammanfattningsvis så har vi haft en underbar påsk med både socialt umgänge med både familj och vänner och sen har vi lyckats göra lite vårfint i trädgården också.
I fredags var vi hemma hos mina föräldrar och firade deras födelsedagar - pappa fyllde ju i fredags 64 år och mamma fyller den 28 april 62 år. Grattis till ER! Det var trevligt att träffa syskon med respektive och deras barn och framförallt min mormor. Kul att hon fortfarande orkar vara med. Det kommer väl en dag då hon inte orkar mer och det får man ju förstå nu när hon fyller 88 år i år. Otroligt att kunna vara så pigg i huvudet och sköta sig själv i sitt eget hem och framförallt vara så gammal.

Lördagen gick i trädgårdens tema - alltså lite vårstädning i rabatterna och sen försökte vi få sonen att lära sig att cykla på sin nya cykel utan stödhjul och det gick jätte bra. Det var underbart väder men lite kallt i vinden.

Söndagen ägnade vi åt att förbereda för en liten middag med trevlig vänner vi har träffat här i vår gata. Frun i det hemmet lärde jag känna när jag var mammaledig med dottern för vi hamnade i samma mammagrupp på BVC. De är jätte trevliga och framförallt det behöver inte vara så avancerat när vi umgås. Vi grillade och satt i uterummet hela kvällen och de gick inte hem förrän runt 01-tiden och då hade ungarna somnat inne på golvet tittandes på en film. Det gick så bra med barnen - inga bråka för en gångs skull - helt perfekt.

På måndagen började vi med att plocka undan efter middagen dagen innan och sen blev det fika hos P o J som var hos oss kvällen innan. Jätte trevligt igen så klart. Ungarna lekte i solen och vi drack en kopp kaffe.

Helt underbar helg med andra ord. Det var inte så att jag längtade till jobb precis, men man måste ju dit för att få några pengar i slutet på månaden.

Nu idag så gjorde jag världens klipp - var på Väla och skulle handla en vårjacka och hittade en på KappAhl. Såg prislappen som var på 499 kr och jag tänkte att det är inte så ofta jag unnar mig något så jag gick till kassan och skulle betala. Då sa kassörskan 249.50kr. Då var det halva priset. Snacka om att jag blev paff. Helt perfekt! Det är sådana klipp man vill göra, det förgyller dagen lite.

När ungarna hade lagt sig så ringde telefonen och det P som ville ut och gå och jag tänkte varför inte. Jag behöver röra på "fläsket" och få igång flåset. Men det är ju skandal att man har så dålig kondis. Måste ta tag i det också.....känns som jag har mycket på min lista nu som jag bara måste göra. Men det gjorde gott i min kropp när jag kom hem - frågan är ju om P fick något ut av promenaden. Jag hoppas det gav henne något iallafall.

Nä nu ska jag upp och duscha av mig innan jag ska trycka huvudet i kudden och somna in.

Må väl alla i vårsolen!!

2 kommentarer:

  1. Bra gjort med promenad idag! Hejja hejja!

    SvaraRadera
  2. Låter som en underbar påsk. Och nu när våren är här och sommaren är på väg, så blir det mycket lättare att komma sig ut....solen lockar. Kram och en riktig GOD HELG till dig.

    SvaraRadera