onsdag 22 april 2009

Glädje.....

....... men även lite sorg denna veckan. Vi börjar med det sorgliga och det är ju att min närmsta kollega ska sluta - det är så jädrans tradigt. Men det finns ju inget att göra när en person verkligen vill sluta.
Min kollega som jag har skrivit om innan i bloggen som var sjuk - hon var på jobb idag och var som en solstråle. Hon är verkligen på bättringsväg och det var verkligen glädje att se henne och hennes man var också med. Som vi har väntat på denna dagen då hon skulle dyka upp på jobb. Känns skönt att hon börjar få tillbaka sin krafter och kan börja göra sånt som var meningen att göra när hon gick i pension.

Sen har det väl varit som vanligt. I helgen gjorde vi inget speciellt. Var ut och fixa och greja i trädgården. Mina föräldrar kom till oss och grilla på lördagen och det var trevligt. Min mamma verkar inte så pigg. Hon håller skenet uppe, men det är något som inte stämmer. Som alla mammor så säger hon att allt är bra och att hon har varit hos doktorn och tagit prover och dessa visar inget fel. Men jag bara väntar på att bomben ska smälla ner med något tråkigt besked. Varför är det alltid så att föräldrar tror att de skyddar sina barn genom att inte berätta hur de igentligen mår. Att man kanske inte gör det så länge barnen bor hemma, men senare i livet. Varför kan inte föräldrar inse att barnen växer upp och tål att höra sanningen fast det inte alltid är så roligt. Det är viktigt för oss barn att kanske kunna känna sig behövd och kunna ställa upp för sina föräldrar så som de gjorde när vi växte upp. Det är bara lite tankar jag har. Men min kära mor ska inte försöka smälla i mig några lögner -det går inte se du lilla mamsen. När man jobbar 4 tim om dagen och sen sover rätt mycket av eftermiddagen så är det något som inte stämmer. Jag håller ögonen på henne, men jag vet att hon kommer aldrig att säga något - tyvärr är hon sån.

Nog sagt om det så händer inget annat för tillfället. Det räcker med att kollegan ska sluta, min stöttepelare och mitt bollplank. Nu är frågan vem som kommer efter henne - kommer denna människa vara lika bra eller bättre, lika rolig eller roligare, ha lika bra ideér eller bättre ideér - tja den som lever får se, men jag vet att jag kommer att sakna henne och det kommer att bli jätte tomt.

Nu ska jag snart se Grey´s Anatomi och sen är det nanna kudden som gäller så man orkar med morgondagen med allt vad det innebär.

Må väl alla!

2 kommentarer:

  1. Förstår att du känner det jobbigt när en god kollega/vän ska sluta. Goda kollegor är ju en sådan nödvändighet i jobbet.
    Och mammor är också viktiga, och visst vill man vara där för de. När min mamma blev sjuk, klarade hon i allafall av att ta emot hjälp från mig, och det kändes så skönt att kunna vara till hjälp, även om det bara var små detaljer.

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Säg till din mamma det som du skrev skrev här, så hon får veta hur du tänker. Hoppas det inte är nåt allvarligt med henne!

    SvaraRadera