söndag 5 april 2009

Äntligen färdig!!

Denna helgen har verkligen varit härlig. Först igår så sken solen och det var riktig underbart. Vi öppnade upp till uterummet och bara rensade ut alltihopa ut på gräsmattan. Det såg verkligen ut som en riktig röra. Sen rengjorde vi från grunden. Sopa undan, skura golvet, putsa fönsterna mm. Det var riktigt skönt när det var färdigt. Sen var det bara att rensa ut vilket som skulle till soptippen och vilket som skulle ställas in igen. Det tog verkligen hela dagen. Vi var helt slut igår kväll. Ungarna somnade vid 19-tiden, helt utmattade efter att ha varit ute hela dagen och hoppat i studsmattan samt lekt med grannarna.

Idag var det samma visa, upp i någorlunda tid, iväg och hyrde släp. Hem till mina föräldrar och hämtade möbler som vi ska ha i uterummet samt hem och hämtade saker som skulle till soptippen. Jag fick träffa min storebrors nya tjej hos mina föräldrar. Hon verkade trevlig, men det är svårt att bilda sig en uppfattning på bara 10 minuter. Huvudsaken är ju att bror min är lycklig.

Som Ni märker har det inte varit en lugn stund. Det här att man ska var ledig på helgen finns ju inte när man har hus - det är ju alltid någonting som ska fixas och grejas med. Vadå ta det lugnt när man är ledig??

Nu är man helt slut men jag måste ut och plocka in saker som inte ska vara ute, typ cyklar mm.

Nu är det bara att ladda inför arbetsveckan, fast man skulle vilja vara ledig någon dag till och bara få vara.

Nästa helg blir det semester från man och barn eftersom jag ska flyga till BLÅKULLA som alla andra kvinnor, eller?? :)

Ha en bra kväll så hörs vi i veckan. Må väl

2 kommentarer:

  1. Ja du, ett hus kräver sitt - men lite kul är det ju också. Här har det också varit en blandning av jobb och ledighet - och idag har vi också haft lite vårvärme. Kram

    SvaraRadera
  2. Här hemma har jag inte gjort nåt med huset egentligen, inte mer än det som ska göras dagligen, städa, diska osv. Har tagit paus nu (tror jag), får fortsätta med mina projekt till hösten, nu kommer sommaren och med den campingsäsongen..:)

    SvaraRadera