söndag 3 maj 2009

Då var helgen över!

Vi hade trevligt på Valborg hos min lillebror. Eftersom det var eldningsförbud här i Helsingborg så fick vi bara lyssna på lite trevlig sång istället. Kändes lite konstigt men det var helt ok.

I fredags hittade vi inte på något speciellt mer än att var hemma och fixa lite. Otroligt fint väder. Jag planterade lite frö, låga solrosor. Ska bli kul och se hur de blir.

I lördags var vi faktiskt helt barnfria. Min lillebror och hans tjej hade lånat min son och mina föräldrar hade lånat min dotter. Det var faktiskt skönt att få gjort sånt som inte brukar blir gjort. Det var lite kyligare i lördags så jag gjorde mest innesysslor, t ex strök min tvätt som tyvärr aldrig blir gjord. På kvällen satt vi i uterymmet och njöt av grillat och ett glas vin. Trevligt och skönt framförallt att få vara själv en kväll.

Idag hämtade vi barnen och sen var det kalas hos mannens syster. Lille sonen där fyllde 4 år. Det var trevligt att träffas och tyvärr blir det alldeles för sällan.

Nu ska jag fortsätta att njuta av tystnaden eftersom barnen sover sedan ett par timmar tillbaka och mannen tittat på TV på övervåningen.

Må väl alla så hörs vi i veckan.

2 kommentarer:

  1. Låter som en skön blandning av helgaktiviteter. Njut nu av en stilla söndagskväll innan veckan börjar. Kram

    SvaraRadera
  2. Låter som en härlig helg. Skönt också att få lite tid för er själva..:)

    SvaraRadera