tisdag 5 maj 2009

Flexibilitet!?!

Jag är så trött på att vara flexibel ibland, men mitt jobb kräver det fast det ibland går mig på nerverna.
T ex så har man bokat och fixat för en vecka och tänker att nu är det klart - då kommer det någon som säger att man ska boka av det. Så gör man det. Och så går det några dagar och sen ska man boka in det igen. Sen till råga på allt så händer det något och så ska man kanske boka av det igen. Nu skiter jag snart i det. Hur flexibel ska man vara och vända ut och in på sig själv? Så ber man sin chef att ha lite framförhållning så säger han : Ha is i magen så får vi se här framöver hur det blir" MEN VA FASEN!!! Hur blir min dag och mitt planerande då?? JAG BLIR SNART TOKIG!!! Idag blev jag helt knäckt och kände bara för att kasta in handduken. Jag blir tokig när "de högre" bestämmer och inte tänker på konsekvenserna som det innebär. Varför ska man alltid göra allt i sista minuten. Ibland hjälper det bara att stänga in sig på sitt kontor, men jag får så ont i huvudet och kommer hem nästan dagligen med huvudvärk vilket går ut över familjen eftersom man inte kan kanske fungera som vanligt i hemmet.

Tyvärr har jag ingen lösning på mitt jobb hur jag ska göra - vill inte heller gnälla hos chefen, men att sitta med tårar i ögonen och bara försöka bita ihop funkar inte i längden hos mig. Alla på mitt jobb har jätte mycket att göra så det är inte extra synd om mig, men det här med huvudvärken känner jag att det måste jag råda bot på - fråga är bara hur? Bara synd att "de högre" inte lyssnar på dem "på golvet". Får fundera ut något bra.

Nä nu ska jag bara njuta av kvällen och försöka få väck min huvudvärk tills jag lägger mig annars är det migrän imorgon och det vill jag inte.

Ha en skön kväll och må väl alla.

3 kommentarer:

  1. jag vet precis vad du menar och förstår att det är tufft och jobbigt. Och de "där uppe" förstår ju inte alls hur det är för oss på golvet.

    SvaraRadera
  2. Hur som helst, att bita ihop är inte någon lösning i längden. Då kommer huvudvärken, det onda i axlarna och trycket i bröstet. Men hur ska man klara av att förmedla det man känner och det man tycker, förstår precis vad du menar. Så här kommer en liten styrkekram.

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att hitta din blogg. Vilken härlig bild du har som header. Kram M

    SvaraRadera