lördag 16 maj 2009

Vårmöte i Göteborg!!



I onsdags åkte jag och en kollega till Göteborg för att vara med vid Neurologföreningens vårmöte. Jag var väldigt spänd för jag har inte varit på sådant innan. Resan upp gick bra förutom att vi fick byta till buss i Falkenberg och kom fram precis i sista stund vid inregistreringen. Det har varit 3 intressanta dagar så man är ju helt slut i huvudet nu efter all "korvstoppning" med information. Vi har bott på ett trevligt hotell med jätte god frukost. Usch vad man har stoppat i sig men samtidigt så är man inte så ofta på sånt här som sagt.

Nu har vi mycket information med tillbaka till jobbet och det ska bli intressant och se om vi får nytta av det. Men det tror jag. Vi behövde ny information till våra patienter så att de känner sig lite mer säkra vad det gäller deras sjukdomar.

Jag fick reda på att nästa år hålls vårmötet i Östersund, tänkte jag skulle söka till det igen, men jag tror inte att jag får åka. Vi får se. Jag hoppas för det är nyttigt att få höra hur andra i övriga Sverige jobbar.

Idag har vi inte gjort något speciellt, varit på loppis på mannens jobb, intressant. Annars har vi bara tagit det lugnt. Barnen vaknade kl 06 i morse så de är inte så pigga men de får hålla sig vakna ett tag till.

Ikväll är det schlagerfinal. Heja Malena Ernman!! Man kan ju alltid hoppas eller??

Må väl alla!!

2 kommentarer:

  1. Alltid kul att komma bort lite, lära något nytt och hotellfrukostar är härliga. Nu får vi se hur det går för Sverige, men måste medge att Norge också har ett bra bidrag. Kram

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem igen! Ska bli intressant att höra hur det var och vilka ni träffade... har hört ett litet rykte om en läkares man..:)

    SvaraRadera