lördag 2 januari 2010

Nytt år - nya utmaningar

Började dagen med att mannen berättade att han hade ont i sitt öra så det var bara att ta bilen till distriktsläkarcentralen - men enligt mannen skulle det absolut inte avbokas någon fest på kvällen. Läkaren sa bara att det var lite rött och att han fick ta Panodil, men att han skrev ut penicillin om ifall det blev värre. Fasen va tradigt - det är alltid någon sjuk när vi har något planerat. Barnen har sovit hos min storebror inatt så det var skönt för då kunde man fixa ifred.
Nytt år och det känns bra. Nyår var trevligt. Vi hade ett par som bor här i samma gata samt min storebror med familj - 6 vuxna och 8 barn. Det var verkligen full rulle. Barnen var mellan 2 och 14 år. Tiden gick så fort att vi knappt hann allt vi hade planerat, men vi var ute vid tolvslaget och smällde raketer och skålade in det nya året. Det kunde inte varit bättre. Kallt som attan bara men det var det värt.
Det är mänga som lägger ett eller flera nyårslöfte och jag har själv lagt ett par, men jag kommer inte att avslöja vad de handlar om utan det är för mig själv - de flesta lägger löfte om att gå ner i vikt med mera, men mina löften handlar om något annat (ett handlar om jobbet och ett är på hemmaplan - så mycket kan jag säga). Visst jag ska också hålla igen men det är ett måste och inget löfte.
Igår tog tröttheten ut sin rätt så det var bara att ligga i soffan och slappa. Barnen var lika trötta som vi och tur var det. De var ju uppe hela natten men inget gnäll och inget bråk.
Idag har jag varit iväg och handlat present till min brors dotter som fyller 2 år nu på måndag.
Det har även varit lite planering inför Albins 6-års kalas. Det ska bakas och fixas och Albin har starka åsikter om vad som ska göras.
Imorgon är det bakning på schemat och mannen ska förbereda sig för att börja jobba på måndag om han är frisk vill säga. Får se.
God fortsättning till alla och vi hoppas på ett riktigt bra 2010!

2 kommentarer:

  1. Lycka till med det nya året. Kram

    SvaraRadera
  2. God fortsättning på det nya året och lycka till med dina önskningar för 2010!

    SvaraRadera