tisdag 15 december 2009

Luciafirande till sängs!

Då började man gårdagen med att vakna med världens huvudvärk - nej inte idag!!! Jag vill se barnens luciatåg. Jag tryckte i mig 2 tabletter och sen iväg till lilltjejens lussefirande. Det var ett litet luciatåg med 7 st lucior, tomtar, tärnor och pepparkakor - men de var jätte duktiga och sjöng så fint och högt. Av 17 barn så var 10 tyvärr sjuka - feber härjar på dagis. Men jag blev så stolt över min lilla tjej att det kom en liten tår i ögat. Förra året gick hon och satte sig för att hon inte ville vara med, men i år gjorde hon mig stolt!!! Efter det så skulle vi åka till killens dagisavdelning och då kände jag att det inte funkade längre så med tårar i ögonen så fick jag bege mig hemåt och tillbringa första halvtimmen på toaletten för att tömma magen och sen fick jag installera mig i sängen med en spann bredvid mig. Jag var så ledsen och besviken att jag missade Albins lussetåg. Mannen hade varit där och sa att det var jätte fint. Morfar hade också dykt upp och det var Albin så glad över och han förstod att jag var sjuk och inte kunde komma.
Jag sov och kräkte hela dagen - gick inte upp förrän familjen kom hem vid 17-tiden. Var vaken några timmar och sen var det sängen igen.

Imorse kände jag mig fortfarande konstig i kroppen så jag blev hemma och Albin vaknade med feber så han och jag har legat i vars en soffa och tittat på TV hela dagen. Skönt när barnen börjar bli stora och kan "sköta" sig själva. Vid 15-tiden hämtade jag hem lilltjejen - hade lovat henne att hämta hem henne tidigare.

Nu på kvällen fick Albin feber igen - har varit bra under dagen - så imorgon får mannen vara hemma och fortsätter det så får jag vara hemma iallafall torsdag också för mannen ska iväg med jobb och käka julbord och annan aktivitet.

Det blir nog en trevlig och lugn jul iallafall hoppas bara att barnen håller sig friska.

Må väl alla

2 kommentarer:

  1. God morgon bölegris..:) Du är ju precis som jag!
    Hoppas ni alla håller er friska nu!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Här kommer en stor famn av godbättringsönskningar. Uff, känner verkligen med dig, migrän är absolut inte kul och så förfärligt när den förstör dagar och stunder. kram

    SvaraRadera