måndag 21 december 2009

2 dagar kvar!

Nu e det 2 dagar kvar till jul och julefriden har sänkt sig över huset. Granen är inne, klapparna är inslagna, julmusik på radion, huset är städat och glögg i muggen - kan det bli bättre.

Jag jobbar ända in i det sista så det är skönt att allt är under kontroll. Idag inhandlades all mat eftersom vi ska ha folk här på juldagen så det är skönt att det är fixat. Det är lite stress på jobb - mycke som ska fixas innan man går på ledighet - patienter ska kallas, post ska fixas, diktat ska skrivas med mera. Men jag har kommit till insikt att jorden går inte under bara för att min inte hunnit allt - man kan inte mer än att göra sitt bästa och det absolut viktigaste är ju att patienter är bokad till närmsta veckan efter nyår sen får resten lösa sig.

Min kollega på jobb som har varit gravid fick sin dotter Olivia den 17 december - en riktigt fin julklapp. Grattis Maria - det var ju vad du önskade dig :)

Nu är det ju som sagt inte långt kvar och det ska bli riktigt skönt med långledigt. Jag ska inte börja jobba förrän den 7 januari och det ska bli så skönt.

Jag är fortfarande lite förkyld så jag snart hoppa i säng och läsa min bok så att jag är riktigt pigg imorgon.

Må väl alla.

1 kommentar:

  1. ...det viktiga är inte allt vi inte har gjort, men den tid vi tillbringar med varandra, familj och vänner. Önskar dig en stressfri jul. Kram

    SvaraRadera