tisdag 3 november 2009

Höst

Nu är det tradigt väder - regn och rusk hela tiden. Man vill bara hålla sig inomhus och sitta uppkrupen i soffan med en filt och god bok. Så fort man får tillfälle skulle man göra det, men ibland hinner man inte med det. Varför är det så hysteriskt inför julen. jag känner att stressen börjar krypa upp kropppen på mig. Det ska bakas och fixas och handlas julklappar med mera. Varför stressar man?? Man vill att det ska bli så bra för barnen, men hur ska man hinna när man jobbar heltid och är helt slut när man kommer hem. Är det kanske dags att gå ner i tid för att hinna med? Det är ju inte klokt att man 2 mån innan jul känner sig tokstressad.

Det var Halloweenfest i helgen och det var jätteroligt. Alla var utklädda till något och barnen var supernöjda. Trevlig tradition.
Igår var vi hos doktorn med Albin. Han hade på söndagen fått feber och var svullen på halsen. Doktorn sa att det var bara en vanlig förkylning och att lymfkörtlarna kan svullna upp i samband med förkylning. Det är bara att vänta ut det. Idag är han pigg och ingen feber så imorgon får han gå till dagis igen.

Vad händer annars í mitt liv? Har mycket tankar i huvudet angående jobb - härda ut tills det blir bättre eller gå vidare?? Jag tror att det kan bli bättre, men ibland undrar jag -får se om jag orkar. Familjen - det känns som hela familjen har landat även mina bröder.
I början av december har jag tänkt att jag ska åka och hälsa på en gammal vän. Vi har känt varandra i över 15 år. Hon har precis fått sitt 3:e barn och så bor hon precis vid Ullared. Såg någon programmet igår om Ullared? Jag har varit där och jag tycker det är roligt att åka dit eftersom det är billigt, men vara så tokig att man handlar för 27000 kr!!!

Nu får jag ge lilleman lite frukost. Vi har ju varit uppe ett tag nu och nu börjar det knorra i magen. Vi får se vad vi ska hitta på idag.

Må väl all.

2 kommentarer:

  1. Låt nu inte julstressen ta dig...hitta rätt nivå som passar dig och familjen. Stor kram och hoppas att du hittar rätt vad det gäller jobbet också.

    SvaraRadera
  2. God morgon. Försök att inte stressa inför julen, det blir bra ändå även om man inte bakar och har sig. Allt går att köpa och så kan man välja ut vissa saker som man gör själv. Så gör jag och vägrar annat..:)Välkommen tillbaka till jobbet idag! Saknad har du varit! Kram

    SvaraRadera