lördag 21 november 2009

Lördag!

Denna award fick jag från Marie, en kvinna jag lärt känna från bloggvärlden och att hon är en gammal arbetskollegas dotter. Jag är väldigt dålig på att kommentera på hennes blogg, men det hon skriver får mig verkligen att tänka till en extra gång. Jag vet inte hur jag ska lägga till här i texten så att ni kan gå in på hennes sida, men hon finns med bland bloggar jag följer (Dagar med Marie). I och med den award ska jag berätta 7 saker om mig - jag gör ett försök, men det är inte det lättaste:

1. Jag är väldigt morgontrött - har svårt att komma igång på morgonen och har inget roligt morgonhumör heller. (försöker bättra mig med tanke på mina barn - man kanske inte ska visa sin värsta sida för dem).
2. Jag älskar pennor - alla sorter, färger mm. Har nog ärvt det efter min far - jag vet inte vad det beror på. Pennan ska ha fin färg, vara skön att skriva med och framförllt kännas rätt i handen - sjukt va?
3. Är en tänkare - tänker alldeles för mycket på saker och ting. Uppstår det ett problem så vill jag gärna hitta en lösning och det fort.
4. Har mycket ambitioner om att jag vill hinna mycket, men gör tyvärr sällan det. Jobbar heltid och 2 barn, som sagt ambitionen finns där, men inte tiden.
5. Har rätt höga krav på mig själv och undrar ofta vad andra människor tycker om mig.
6. Är dålig på att hålla liv i blommor - inte min starka sida.
7. Har tyvärr svårt att säga nej till mina barn - är en jobbig sida hos mig själv som jobbar med varje dag (bara min man som vet om det men NU VET JU ALLA DET)
Ibland undrar man om man har några läsare på sin blogg. Jag bloggar för tillfället inte så mycket tyvärr. Ska kanske lägga tilll en sån där "räknare" så man kan se om man har några besöker här.

Dessa veckor som har gått har varit lite upp och ner. Jag gjorde en impulsgrej för någon vecka sedan - jag sökte ett jobb och blev kallad till intervju. Jag blev jätte nervös för det var ju som sagt en impulsgrej. Var på intervjun och det kändes bra, men jag tog några dagars funderingar på jobbet och valde att säga nej till att fortsätta med min ansökan av olika skäl. Man får sig en tankeställare när man blir kallad till en intervju - man är fortfarande "attraktiv på marknaden". Jag blev glad och stolt samtidigt att de ville träffa mig för ibland när man går på sitt jobb och ibland kanske inte får någon uppskattning för det man gör så behöver man känna från annat håll att "jo för fasen du är jätte bra och du har precis de kvaliteter vi söker". Jag har ändå jobbat sedan -95 inom samma yrke och jag tror att jag behövde känna just den känslan. Nu kan jag gå rakryggad på jobb igen och känna att jag e fan skitbra.

Mannen är på grabbträff idag. De skulle visst spela lite poker - typiskt grabbigt! Jag och ungarna har haft en supermysig kväll - de fick vara uppe länge och mysa och titta på film. De njöt och Albin sa att det var riktig fredagsmys (som TV-reklamen).

Imorgon är det kalas för Albin och jag ska nog putsa fönste - tradigaste jag vet!.

Nu ska jag återgå till TV:n och slappa.

Må väl alla

1 kommentar:

  1. Jag läser allt du skriver..och skriv när du har lust. Att vara en tänkare är bra..och du verkar ju också vara en kvinna som gör. Från tanke till handling. Stor kram

    SvaraRadera