fredag 27 november 2009

Fredag!


Hemkommen från en underbar liten tripp hos min bästa väninna. Jag tog mig ledigt från jobb torsdag och fredag och åkte redan på torsdag morgon. Det var länge sedan L och jag träffades. Vi har känt varandra sedan gymnasiet och har gått igenom hur mycket som helst ihop. Hon är nog den ende som riktig känner mig ordentligt. Det är så underbart med henne för det behöver aldrig vara konstlat. Hon har ju bosatt sig i närheten av ULLARED så naturligtvis så kunde jag inte låta bli att åka inom och kolla vad som fanns att erbjuda.

Det var underbart lugnt och trevligt hos L att jag bara njöt av friden. Vi prata och jag umgicks med hennes barn - vi var inte i säng förrän kl 01. Supertrevligt!!! Idag så gjorde hon en ansiktsbehandling på mig med Nuskin - fråga mig inte vad det är, men det är något nytt som har kommit och det var en underbar behandlig. Skönt. Kände mig helt utvilad och hade nya krafter när jag kom hem. Idag fick vi städat så det var skönt att komma hem till en familj som längtade efter mig samt ett nystädat hus. Underbart!

Imorgon är det planer på att åka med storebror med familj till Skånes Djurpark och insupa lite julstämning. Sen är det ju julskyltning istan på söndag samt däremellan är det upphängning av stjärnor med mera hemma. Det blir en tuff helg. Men på måndag är jag ledig igen - tjohooo. Dagis har stängt så det är bara att njuta med barnen och fixa sista julklapparna. Barnen ska ju med och köpa det sista så man får ju säga att "man hjälper jultomten med att inhandla julklapparna". Tror Ni min snart 6-åring går på den lilla vita lögnen?? Hoppas att han tror på mammas ord :)).

Nu är barnen lagda och förhoppningsvis har de somnat också. Nu ska jag umgås med mannen och njuta av nystädat hus och myspys.

Må väl alla.

1 kommentar:

  1. Låter som sköna dagar...Kul med alla julförberedelser och mysigt med julskyltning, det är sådant jag minns från barndommen. Kram

    SvaraRadera