fredag 23 oktober 2009

Äntligen fredag!!

Jag har ju gått smyckekurs och idag var jag och inhandlade lite nya pärlor och lite smått och gott. Detta är vad jag har lyckats göra ikväll, små änglar. Fick lite tips av en tjej på jobb som bar på en liten ängel så det fick bli några sådana idag. Lite roligt att ge istället för en blomma om ska gå bort. Den stora är grå och den lilla är turkos, svårt att se färgerna kanske.

Har även gjort ett halsband som också går i grått men jag fick inte rätt på bilderna - det kommer längre fram .


Jag köpte även lite pärlor så jag kan göra nya halsband eftersom det jag gjorde kurskvällen gav jag till min kära mor. Hon ställer alltid upp för oss med barnpassning m m så jag tyckte att hon behövde piggas upp och lite och även ville jag visa min uppskattning.

Veckan har varit lite ovanlig. Mannen har varit Frankrike på utbildning så man har stått själv med allt. Ska inte gnälla, men är man inte van att "ta allt sjäv" så kan det bli klurigt att få ihop allt med tid och barn och mat med mera. Skönt nu när det ska bli som vanligt igen. Man är bortskämd av att vara två som hjäps åt. Barnen har varit underbara och verkligen varit över förväntan. Jag fick en parfym av min älskade man och jag blev så glad. Det var JLo Glow - den luktade tvål när man tog på den men efter en stund var det en väldigt mild doft - perfekt till jobbet. Men när jag kände att den luktade TVÅL så började jag undra om han tyckte att jag lukta illa *fniss*. Han köpte till ungarna med och de blev glada - godis så klart.

Denna veckan på jobb har varit bra. Mycket papper har blivit liggande så jag fick gå igenom alla pappershögar idag och det var skönt. Vi är back med folk så blir ju back i jobber överhuvudtaget. Det känns som man bara gnäller på sitt jobb hela tiden men jag gillar ju mina arbetskollegor - vi skrattar mycket och har roligt och kan driva med varandra - det är värt mycket. Men eftersom det inte finns några pengar att ta in mer folk så blir det tyvärr en stor belastning på andra när folk är sjuka. Men man kan inte mer än att jobba och någon gång så måste det visa sig att man är ont om folk. Jag vet att jag upprepar mig i de flesta blogginlägg när det gäller jobbet men det händer inget så tyvärr kan man inte göra annat än att skriva samma saker - tyvärr.

Nu är det höstlov nästa vecka så då är det lite ledigt bland kollegorna men det ska nog gå runt ändå.

I helgen vet jag bara att imorgon är det sim med sonen och om det är fint väder så blir det höstmarknad i Höganäs. Sen resten av helgen är det lugnt.

Nu är det en film på TV med just JLo så vi hörs när vi hörs.

Må väl alla
kram Jessica

1 kommentar:

  1. Så söta änglar du gjort, duktig du. Tror att vi är många som är glada när helgen kommer, skönt att inte att ha de stora planerna. Här blir det en liten Sverigetur idag. Kram och ha en skön helg. Marknad i Höganäs lät trevligt

    SvaraRadera