måndag 12 oktober 2009

Måndag

Då var det måndag igen och nya krafter behövs. Var hittar man dem??? Denna veckan ska vi iväg med jobbet 2 dgr till Örenäs slott, rättare sagt vi åker torsdag lunch till fredag lunch, men det ska bli jätte trevligt. Skönt att komma utanför jobbets väggar. Vi ska sova över och jag ser redan framemot kvällen när man kan sitta och lära känna varandra ordentligt. Det blir ju inte detsamma på jobbet för tyvärr är det mycket jobbsnack.


Sonen har ju varit i Göteborg och kolla dinosarier och han var helt förtrollad när han kom hem och han pratar nästan bara om det. Kul!!

Förra veckan var jag på smyckekurs och det var så roligt - verkligen något som jag fastnade för. Det behövs ju en hel del för att man ska kunna sitta hemma och pyssla med så nu gäller det bara att inhandla. Men det är något som jag kommer att fortsätta med.

Vad händer annars - jo på fredag ska mina barn sova över hos min storebror. Fick ett mail idag av hans tjej och hon undrade om inte de kunde sova över så kunde vi får rå om oss själva lite. Så vi ska faktiskt gå på bio. Vad vi ska se har vi inte bestämt. Fast det är skönt att få vara utan barnen så känner jag ibland att vi har tappat oss själva lite. Känns ibland som att vi inte har något annat att prata om än barnen - nu gäller det, på fredag ska vi prata annat.

Hoppas bara att barnen håller sig friska. Vi får se.

Imorgon är det en ny dag och då är det nya tag igen.

Må väl

1 kommentar:

  1. Hoppas turen med jobbet blir bra, gott att komma utanför jobbets vanliga struktur och jag tror att det gör att man lär känna varandra på ett litet nytt sätt, som också kan bidra till något positivt på jobb. Sköt om dig! Kram

    SvaraRadera