lördag 10 oktober 2009

Oktober!

Denna månaden är det mycket prat om bröstcancer och det får ju mig att tänka mycket på mamma. Hon fick ju bröstcancer när jag gick på gymnasiet. Man var ju för ung då att förstå och tänka sig in i hur det skulle vara om hon blev jätte sjuk och försvann från mitt liv. Som tur var så blev det en operation där man tog bort bröstet och senare byggde upp ett nytt. Hon slapp cellgifter och strålning så hon är ju en av de lyckligt lottade. Men alla de andra som inte är så lyckligt lottade - jag känner för deras anhöriga!!!! Därför har min blogg blivit lite i rosa tema denna månaden p g a bröstcancer. (jag är ju ingen rosa människa men men folk kan ändra sig!!)

Idag har sonen åkt med sin kusin och mormor och morfar till Göteborg för att se på showen "Walking with dinosaures". Han är ju lite tokig i dinosarier i alla former så jag hoppas detta blir en toppendag för honom. Ikväll ska vi hem till min storebror för att kolla fotboll. Måtte Sverige vinna över Danmark. Vi får se hur det blir.

Jobbet - ja vad ska man säga det är samma som vanligt. Nu denna veckan som kommer så ska hela mottagningen åka till Örenäs Slott i Glumslöv för ett litet internat. Det ska bli jätteroligt.

Trevlig kväll och må väl

1 kommentar:

  1. Det ska bli skoj med örenäs torsdag-fredag!
    Ser att du har lyckats få in en ny mall..:) Bra jobbat!

    SvaraRadera