söndag 4 oktober 2009

Ullared

Igår packade vi bilen med så lite som möjligt och styrde den till Ullared. Ja, ni läste helt rätt -Ullared - med övernattning!!! Vi hade bestämt detta sedan länga att vi skulle åka - jag och min familj, mina föräldrar samt min storebror med familj. Totalt 6 vuxna och 5 barn. Vår dotter hade ju haft feber i fredags så hon fick stanna hos farmor och farfar och med facit i hand var det det smartaste jag gjort på länge.

När vi kom upp igår runt middagstid så var det hur lång kö som helst och det ösregnade. Vi bestämde att gå i småaffärerna för att se om kön lättade framåt eftermiddagen. De har ju öppnat barnpassning så där hamnade sonen - vilket var kul för honom och skönt för oss. När klockan var 15.00 så fick vi vår stuga och där bestämde vi att vi åker tillbaka för att handla i 2 timmar innan det stänger. Föräldrarna var snälla och passade sonen. Vi lyckades handla det mest på 2 timmar - snacka om effektiv handling - eller var det det??? Supernöjd med handlingen men kanske inte så nöjd med kvittot, men så är det i Ullared - det kan bli dyrt.

Vi hade trevligt hela kvällen med god mat, fast jag satt hela kvällen med huvudvärk så jag fick ta migräntabletter innan sänggående.

Vaknade inatt över att sonen låg och grät ovanför mig (våningssäng) och jag frågade varför han var så ledsen och då sa han att han hörde ett ljud som han tyckte var så obehagligt att han inte vågade somna. (vi kom fram till i morse att han hade hört mig snarka - kul - han är rädd för sin mors snarkningar!) Till sist somnade han och sov resten av natten.

Uppe med tuppen och städat stugan och packat in i bilen så var vi på plats i kön 20 min innan affären öppnade. Sen var det shopping igen - jag gillar att shoppa - är man tokig då?? Vi hittade mycket kläder till barnen och även jag lyckades hitta både byxor och tröjor med mera. Jag är iallafall nöjd med helgen och shoppingen. Mannen däremot har väl lite ångest över kvittona för idag blev kvittot värre än igår, men som sagt jag är trött men helnöjd.

Imorgon är det jobb igen och jag har ju fått en ny kollega och jag hoppas det blir bättre. Förra veckan var tuff, men jag tycker det är kul när det är mycket som händer bara man kännar att man har koll.

Snart kallar sängen och jag är helt slut i kroppen och i huvudet.

Må väl alla.

1 kommentar:

  1. Om man är tokig för att man gillar att shopa så är jag också tokig..:) ÅH! Vill också åka!

    SvaraRadera