måndag 28 september 2009

Måndag

Sonen fick feber igår och var jätte hängig. Så idag är jag hemma med honom. Han sköter sig bra själv, det enda man får tänka på är när han ska äta och vad han ska äta. Han har ingen matlust, men han dricker bra iallafall. Vi får se hur det blir resten av veckan. Vi ska ju åka till Ullared på lördag till söndag och det vore väl typiskt om barnen är sjuka då. Vi får höra om farmor och farfar kan passa dem ifall det skulle vara så.

Mamma och pappa kom hem i torsdags och i helgen fick jag mina skor. Förvirrad som jag är så har jag missförstått min mamma - det var ju inga äkta MBT-skor utan några andra, men de funkar bra. Jag har gått med dem hela helgen och de är bra. Det enda problemet är att de är väldigt varma så frågan är om jag klarar av att ha dem på jobbet, vi får se. Annars får jag ha dem och gå promenader med.

Jag var inne och jobba i lördags - skrev undan lite diktat. Det behövdes verkligen. Vi ligger ju back en månad med 439 diktat. Kanske inte säger så mycket, men det är en del. Jag och 3 andra var inne och skrev undan lite så får vi se vad chefen tycker om resultatet. Vi är ju ont om folk och tyvärr hinner vi inte skriva. Vi skulle behöva vara minst 3 st heltid till om det skulle kunna gå runt, men det kommer aldrig gå igenom. Man får väl kontakta fack eller nåt om det ska ske något. Men som alltid annars så finns det inga pengar så det är bara att jobba så gott man kan. Man kan inte göra mer.

Nu ska jag försöka få någon sorts lunch i min son och i mig så får vi se hur eftermiddagen och resten av veckan blir.

Må väl

2 kommentarer:

  1. Kram från mig, med önskan om en skön vecka.

    SvaraRadera
  2. Hoppas han kryar på sig snabbt nu... och att han får i sig lite mat..:)
    Vad gäller skorna så har du ju bra promenadskor om inte annat..:)
    Drömma om fler sekreterare kan man ju göra!

    SvaraRadera