tisdag 16 mars 2010

Omgivningen

Det är helt sjukt vad fort tiden går - det är snart helg igen. Början av veckan har börjat bra och jag hoppas att resten av veckan fortsätter likadant. Var på 6-årskontroll med sonen och det gick bra. Han har vuxit 15 cm på 2 år - e det mycke? Han kommer bli som övriga familjen - långa!! Dottern var också med och gjorde en extra koll på vikt och längd och vi fick lite tips angående barnen. Vår BVC-sköterska är toppen och väldigt jordnära och framförallt så jämför hon med sig själv och hennes erfarenheter. Underbar människa.

Haft möte på jobb angående semestrar och rutiner och det märks tydligt att man har olika erfarenheter, olika åldrar och framförallt hur länge man har jobbat på samma ställe. Hoppas bara att vi kan komplettera varandra i slutenden, man måste lära sig att vara flexibel och lära av varandra och inte bara sätta sig på tvären och göra som man vill. Intressant!! Jag har några orosmoln på jobb som jag försöker hålla på en armslängds avstånd. Jag vet att jag kanske inte är någon favoritperson hos många på jobb för jag har mycke åsikter om förändringar mm, men samtidigt som jag måste lyssna och anpassa mig till andra så varför är inte min åsikt någonting värt? Jag har jobbat sedan -95 och det är 15 års erfarenhet, men tyvärr ser vissa bara till min ålder som är 35 och då genast så tillhör man "de yngre" och då har man ingen erfarenhet enligt många - knepigt, men jag ler bara åt tanken att de som är åldersmässigt äldre har svårt för mina åsikter. En kollega sa till mig att det gäller att hålla sina "fiender" på nära håll så man håller koll på dem - smart tänkt. Jag vet vem jag kan lita på och jag fortsätter med det.

En i min närhet gjorde mig illa med sina ord häromdagen och jag tog väldigt illa vid mig - försöker bearbeta det på mitt eget lilla vis. Skulle jag behandla den person på samma vis som han/hon gjorde mot mig så hade han/hon blivit väldigt ledsen och arg. Konstigt att man kan kasta skit på andra, men inte klarar att ta det själv.

Jag fyllde ju år häromdagen och då fick man ju "veta" vem som bryr sig och kommer ihåg mig i sin omgivning - det är inte många, men skönt för nu vet jag och kommer att lägga min energi på rätt ställe.

Mina älskade barn mår bra och min man älskar mig och det är det viktigaste i mitt liv.

Må väl alla
kram

1 kommentar:

  1. Ja,det gäller att man håller fiendena nära sig så man vet var man har dem.
    Kram på dig.

    SvaraRadera