torsdag 18 mars 2010



Jag älskar denna bilden. Den är tagen på Skara Sommarland i somras och barnen tyckte det var superkul. Kanske det blir en tripp dit igen i sommar, vem vet.
Det har inte hänt något speciellt på jobb, allt är väl som vanligt, inga större bekymmer. Nu är det snart dags för medarbetarsamtal och det ska bli väldigt intressant och se om jag och chefen tycker lika eller inte.
Kämpar på med vikten, det blev ju minus på vågen denna veckan och det känns bra. Fick lite tips så jag får se hur det går till nästa vecka. Men det är för jäkla tradigt att hela tiden tänka på vad man stoppar i sig, men jag har inget val. Kan man bli vår deppig, känner mig lite så idag.
Vi har pratat lite om att "förnya" och utveckla sig på jobb. Det har fått mig att fundera en del vad jag sysslar med i mitt liv och om det finns något jag vill förändra. Ska jag utbilda mig vidare? Funkar det med 2 små barn? Vad ska jag isåfall läsa?? Innerst inne så känner jag mig inte riktigt mogen att sätta mig i skolbänken, men samtidigt vill jag jobba med detta i hela mitt liv. Det sköna är ju att jag kan mitt jobb på mina fem fingrar, men samtidigt vill jag inte ha en utmaning i jobbet?? Det känns som alla i min omgivning har hittat sin väg att gå - är detta min?? Jag hade en plan för mitt liv men den är inte riktigt komplett och som det ser ut nu så kommer den inte bli det heller, men vad vill jag då ha ut av mitt liv? Är detta allt??
Vi fick lite tips av vår BVC-sköterska i måndags som vi har kört hela veckan och det har faktiskt funkat på barnen. Inget tjat om TV, inget större gnäll på kvällarna och de är lugnare när de lägger sig för att sova. Skönt, ingen hysteri när man kommer hem från jobb. Sonen är inne i en kaxig period, lyssnar inte och kan allt själv. Hur får man det ur honom? BVC-ssk sa att en 6-årig är som en tonåring - då vet vi vad vi har att vänta. Skönt!!! Dottern är som hon är, men faktiskt har hon lugnat ner sig med sin kaxighet (vågar knappt skriva det för då är hon som vanligt imorgon).
Nä nu kallar nog kudden på mig, trött som bara den eftersom dottern vaknade inatt och var ledsen så blev min sömn avbruten. Har varit tokatrött idag - hoppas det känns bättre imorgon
Må väl alla
kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar