måndag 27 juli 2009

Första arbetsdagen!

Det var riktigt jobbigt att gå upp imorse - så tidigt har man ju inte gått upp på 4 v. Barnen var det inga problem med - de längtade nog lite till sitt dagis för att få träffa alla kompisar och fröknar (de älskar sitt dagis).

Dagen har ju gått fort, mycket att göra samt mitt projekt som innebär att jag så gå igenom alla våra besök (c:a 1500 st) från 1 januari 2009 fram till nu och kolla så att det är satt rätt diagnoser på dem. Har vi inte satt rätt diagnoser så kanske vi inte får rätt betalt heller för olika undersökningar med mera. Detta är ett riktigt "hästarbete" - fy sjutton va jobbigt det är att bara sitta och läsa journaler och gå igenom allt. Jag insåg idag att det kommer inte att räcka med en månad för det - får nog snällt jobba på och det kommer säkerligen närma sig jul innan jag är färdig. Vi får se. Tyvärr har jag ju min migrän och efter halva dagen idag så började jag känna av mitt huvud. Det gäller att passa sig så man inte åker på det också.

Det var inte så många i tjänst ännu och det var rätt så skönt faktiskt - komma tillbaka till lugnet.

Barnen har sovit sen en timme tillbaka och det var ju inte så konstigt med så mycket som har hänt idag. Vi lär nog också snart somna, man är ju helt slut.

Ni kära kollegor som fortfarande har semester - njut av den!!!! Den tar slut fortare än Ni tror.

1 kommentar:

  1. Jag satt med min mobbe och försökte svara på ditt inlägg men nej, jag fick inte till det. Men nu, nu är jag hemma och kan svara..:)
    Det tar den tid det tar med ditt projekt, det är hög prioritet på det nu och sen kan alla andra tycka vad de vill. Högsta hönset är helt med på banan så kör på bara. Jag ska njuta av min hemmavaro och mina sista semesterdagar. Det ska bli skönt att bara vara.

    SvaraRadera