måndag 15 februari 2010

Sjukdomar!

Sen sist jag skrev så har det hänt rätt mycket. Förra lördagen började det med att vi (mina bröder och jag) överraskade våra föräldrar med en helkväll på Wallmans. Mycket trevligt! Dagen innan fick de en lapp i brevlådan att de skulle infinna sig på ett ställe i stan, men sen fick de inte reda på mer. Vi tog en drink och pratade lite sen gick vi vidare och mina föräldrar hade ingen aning om vart. Mamma blev tårögd när hon såg vart vi var på väg - gulligt. Väl inne på Wallmans så blev det en jätte lyckad kväll. Vad de inte visste att vi hade informet Wallmans om att de firade 40-årig bröllopsdag, så i pausen gick de som arbetar runt med mikrofon och letade upp de som var där för att firat något och vips så kom strålkastarna på mina föräldrar och gratulerade dem till deras bröllopsdag. Det var skitkult rent ut sagt för min mamma höll på att tappa hakan och hon visste inte vad hon skulle säga. Sist men inte minst när showen var slut så sjöng jag och mina bröder karakoe. Det var riktigt kul men det tog lång tid innan vi tog beslut att göra det. Som vi velade fram och tillbaka men vi gick upp iallafall och sjöng - bra vet jag inte om jag ska säga men sjöng gjorde vi iallafall. Det finns videobevis, men jag tror inte att jag får lägga ut det här för mina bröder. Lyckad kväll som sagt som man kan leva länge på. ¨

Tisdagen förra veckan insjuknade min mormor med kräkningar och hamnade på infektionsavdelningen. Blev tyvärr hemskickad igen efter 2-3 dagar för de inte visste var det var. Vilken sjukvård! Detta har nu resulterat i att hon efter ett dygn hemma nu blivit sämre igen och hamnat på sjukhuset igen. Och nu har de tagit prover på henne för att se om det är vinterkräksjukan för det gjorde man inte första gången. Skandal vilken sjukvård det finns samt att vissa personer har inte inom sjukvården att göra.

Torsdagen samma vecka fick jag åka och hämta Albin från dagis och vi hann bara hem så kräkte han ner tvättstugan. Kräkte 3 ggr sen var det inte mer. Sen gick det en dag så kräkte Louise ner en toalett på Väla och hon kräkte bara 2 ggr sen var det inte mer. I lördags blev jag dålig på kvällen. Kräkningar och diarrér - usch det önskar man inte sin fiende. Hela kvällen höll jag på med diarrér men jag kräkte bara 3 ggr sen var det inte mer. Söndagen var det bara en diarré sen var det inte mer. Jätte skumt!! Har varit hemma idag från jobb och tagit igen mig och framförallt försökt få lite mat i mig så att jag har lite krafter i kroppen. Känner mig på topp igen men har ingen hunger, men jag har mycket att ta av så det gör inget. Nu hoppas jag verkligen att mormor kryar på sig och att det inte blir mer kräkningar i denna familjen. Det är ju mannen kvar isåfall och det hoppas jag inte sker. Nu får det vara slut med sjukdomarna helt enkelt.

Ska bli skönt att komma till jobb imorgon och få göra lite nytta.

Må väl alla


Glömde ju berätta att vår "andra" bil gick inte igenom besiktningen så nu har vi köpt ny och försöker sälja den gamla. Får se om där är någon som nappar. Kul med nya bilar!!! :))

1 kommentar:

  1. Ja nu får det räcka med sjukdomar hemma hos er och jag hoppas Mormor får den hjälp hon behöver.
    Att du inte lägger ut videosnutten på er skönsång är synd, jag menar, hur farligt kan det vara..:) Vill se ju..:)))) Välkommen tillbaka till jobbet!!

    SvaraRadera