söndag 22 februari 2009

Ny blogg!

Eftersom man inte är någon stjärna bakom skärmen så råkade jag göra något fel med min förra blogg och jag kunde inte fixa till det. Så nu blev det en ny blogg och man är tillbaka på ruta 1.


Hela veckan har varit jättebra. Vi har skrattat jätte mycket och haft riktigt roligt på jobb. Jag har äntligen kommit igenom mina pappershögar så det känns riktigt skönt att komma till jobb på måndag och veta att där ligger inget och väntar på mig.





I fredags när jag skulle hem från jobb ringde min kära mor och sa att hon ville hämta barnen och åka till biblioteket. KÄRLEK! Då fick jag en fri eftermiddag bara för mig själv. Då fick jag äntligen gjort det som har hängt över mig i veckan. Jag "slogs" lite med dammasugaren och fick även plockat undan lite. Skönt!. Jag har snälla föräldrar som ställer upp och tar barnen med jämna mellanrum så att man får en liten paus emellanåt. Det behövs ju inte så mycket bara 30 min så att man kanske får gjort något som man inte har fått gjort när barnen är med.













Igår åkte vi och kollade på lampor till hallen samt trappen. Och dra på trissor mannen och jag kom överens så vi kom hem med lampor. Helt otroligt. Vi brukar aldrig komma övrens speciellt när det gäller lampor.



Denna lampan köpte vi till trappen. Den gör sig inte rättvis på bild, för de vita prickarna är beiga i verkligheten. Det blev jättefint när vi fick upp dem i trappen.

Idag blir det kanske pulkabacken som gäller, det är ju inte var dag som vi har snö i Skåne. Dottern kom nu och lade sin panna på min hand och den var stekhet och snorig är hon också så vi får se hur dagen blir.

Må väl

2 kommentarer:

  1. Nej nej nej, ingen varm liten tösabit och inget snorigt. Det är en dröm... hoppas jag!
    Härligt att ni fått lite gjort hemma, önskar jag hade någon nära som kunde säga att de tar barnen en stund....
    Snö är det och det är härligt, barnen har redan varit iväg en sväng med pulkorna men de kom ganska snart hem igen då det inte gick så bra eftersom det töar..:( jag går inte ut för jag blir mer dyngsur än nöjd med pulkaåkningen tyvärr. Sitter och drömmer om inredning istället..:)
    Visst är det skönt att ha rensat undan på jobbet, jag hann också göra det och det känns underbart..:)
    (Hoppas du kan komma imorgon)

    SvaraRadera
  2. Om inget annat så kommer jag halva dagen och jobbar över. Min kära mamma ställer upp igen.

    SvaraRadera